Ga naar de inhoud

Daniël Donk

Senior online professional

Daniël Donk is een zelf-startende, analytische resultaatgerichte senior online professional met 25 jaar ervaring in B2C én B2B online marketing / sales, e-commerce en omni-channel strategie.

De professionele stijl van Daniël is die van een verbindender, zo kan hij op meerdere niveaus (van directie, middenkader tot de werkvloer) met stakeholders samenwerken en deze overtuigen. Bij het werken met een team stelt hij zich graag op als motiverend/coachend voor de teamleden en deelt hij graag zijn kennis en ervaring.

Als ondernemer met een sterke commerciële drive streeft hij te allen tijde en onvermoeibaar het optimale resultaat na voor zijn opdrachtgevers. De toegevoegde waarde van hem ligt in het leiden en/of versterken van projecten en teams om lopende of gewenste zaken, processen en oplevering daarvan te versnellen dan wel te verbeteren in termen van planning, budget efficiency, sales en klanttevredenheid. Wordt enthousiast van complexe vraagstukken en omgevingen waar hij nodig is om te komen bouwen of repareren en maakt zo het verschil.

Met dank aan zijn lange en uitgebreide ervaring beheerst Daniël het volledige e-commerce spectrum. Van het genereren van traffic naar de website/-shop, het converteren daarvan op de webshop, optimaliseren van de website/-shop, het doen terugkeren (retentie/loyalty) van bezoek tot aan orienteren (RfI/RfP) op en het volledig opnieuw laten bouwen of replatformen van een e-commerce omgeving.

Voorbeelden van zijn sterk ontwikkelde (hands-on) vaardigheden, begrip en expertise van online marketingstrategieën; customer journey management, e-commerce ontwikkeling en -optimalisatie, marketing performance management en marketing intelligence. In het verlengde daarvan beschikt hij over uitgebreide kennis en begrip van online marketing instrumenten; SEM/SEO, affiliates, e-mail marketing, CRM, Social Media, Market Places(bol.com / Amazon) en (IT) technisch strategische ontwikkelingen.

Daniël heeft eerder succesvol gewerkt voor (Internationale) A-merken waaronder bol.com, KPN Telecom, Wanadoo/Orange (France Telecom), Liberty Global (UPC), Vodafone, Thomas Cook (Neckermann.nl), Action, Prominent, Christine le Duc, Imperial Tobacco) en OMRON Healthcare. Referenties daarvan levert hij op verzoek graag aan.

Praktische informatie: beschikbaarheid 40 uur per week, werkt graag op locatie van de opdrachtgever waarbij lang(re)e reisafstanden geen bezwaar zijn. Meer en gedetailleerde informatie kan gevonden worden op het persoonlijke LinkedIn profiel: https://www.linkedin.com/in/danieldonk/

Bel mij terug